WARGA CINA DIRAIKAN DENGAN SUMBANGAN HAMPER

Dicatat oleh MisbahulMunir Sunday, February 14, 2010


Warga emas, ibu tunggal dan warga miskin masyarakat Cina di Bagan Sungai Tiang Baruh, Kg. Sungai Burung dan Bagan Ikan di DUN Rungkup diraikan PAS Kawasan Bagan Datoh dalam satu majlis pemberian hamper Tahun Barun Cina Jumaat lepas. Walaupun pemberian tidak seberapa, namun ia amat berarti sekali. Mereka amat menghargai keprihatinan PAS terhadap golongan ini. Dalam ucapan ringkas saya sebagai YDP Bagan Datoh dalam majlis tersebut, saya menyatakan bahawa semua rakyat di Malaysia tanpa mengira fahaman agama, kaum dan politik adalah berhak menikmati apa yang dinikmati orang lain. Justeru PAS amat simpati dengan nasib warga tua, ibu tunggal dan golongan miskin yang sering diabaikan.

Saya juga mengharapkan Tahun Baru Cina yang menjadikan Harimau sebagai simbol perayaan kali ini hendaklah menjadi kekuatan dan keberanian masyarakat Cina untuk melakukan perubahan politik pada masa akan datang supaya nasib mereka akan lebih terbela.

Mengakhiri ucapan saya memetik beberapa ungkapan bahasa Cina bagi meraikan sambutan Tahun Baru Cina. Ungkapan tersebut disambut dengan tepukan gemuruh oleh para hadirin.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!