SOLAT JUMAAT DI SUNGAI ROKAM

Dicatat oleh MisbahulMunir Saturday, February 21, 2009

Orang ramai sering berpusu-pusu
mahu bersalam dengannya dan beliau melayani
mereka dengan baik.Gambar atas semasa
di Masjid Sungai Rokam

Semalam saya solat Jumaat di Sungai Rokam. Saya melihat kelibat YB Dato' Seri Diraja Tajol Rosli yang juga solat di situ. Selesai solat saya bersembang dengan beberapa kenalan. Kenalan saya beritahu, minggu lepas Dato' Zambry solat Jumaat di masjid ini, selesai solat tidak ada yang mengerumuninya untuk bersalam-salaman mengucapkan tahniah, adalah beberapa orang. Kata kenalan saya, anaknya sendiri perasan dan bertanya mengapa MB ini tidak ada yang bersalaman secara berpusu-pusu sebagaimana Hj Nizar yang ke mana sahaja ia pergi pasti akan dikerumuni oleh orang ramai samada sewaktu masih ada kuasa atau setelah dijatuhkan.

Kemesraan pemimpin bersama rakyat jelas tergambar
- sewaktu dimasjid Sungai Rokam

Saya melihat sendiri, Tajol Rosli sewaktu melangkah keluar dari masjid, juga tidak ada yang mengerumuni untuk bersalam-salalam dengannya, semua orang buat tidak tahu. Saya mahu juga bangkit untuk bersalaman, tetapi tak sempat, beliau sudah memakai capal untuk balik.

Mereka kasih dan menghormati
Hj Nizar sebagai Menteri Besar

Sepanjang saya mengiringi Hj Nizar ke masjid, surau, pasar atau di mana sahaja baik sewaktu berkuasa atau sekarang, tidak pernah MB kita tidak dikerumuni orang ramai, sebaik selepas solat atau tamat apa sahaja acara, orang ramai berpusu-pusu, Melayu, India, Cina, Orang Asli, kanak-kanak, orang tua semuanya bersalam-salaman. Inilah pemimpin yang disayangi dan disenangi rakyat.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!