OLANG NIZAR PUNYA PASAL, DAPAT HARGA ISTIMEWA

Dicatat oleh MisbahulMunir Monday, May 18, 2009

Semalam saya tukar tayar kereta di kedai tayar Silibin. Saya dilayan macam juga orang lain. Tiba-tiba ada seorang Cina menyapa saya, " lu olang Nizar ka ?". Saya jawab, "mana lu tahu". " ini gambar". Dia tunjuk gambar Hj Nizar yang masih melekat di cermin kereta saya. Saya senyum sahaja.

Tiba-tiba meluru seorang Cina lain dari dalam kedai, bawa surat khabar Cina, dia tunjuk-tunjuk surat khabar tu pada kawan-kawannya yang lain, dia mendekati saya, " Haji, ini lu punya muka ka?" Dia tunjuk surat khabar Cina yang ada gambar saya bersama ADUN-ADUN lain sewaktu sidang bawah pokok 3 Mac yang lalu. Sekali lagi saya senyum. Riuh rendah dengan jeritan, "Kita mesti sokong itu Nizar, Pakatan Rakyat, ini kali kasi tumbang sama BN, itu Jelapang ha, kali ini, mampus la dia, semua orang Cina tak kasi undi sama dia la".

Saya saja nak tanya, "itu ADUN Jelapang ada balek ka ini kawasan" Apa mereka jawab, balek pun talak guna, semua orang talak peduli sama dia, kalau dia mahu tukar tayar sama saya, saya pun talak mahu bikin, pekan Jelapang, semua kedai tarak jual balang sama dia dan keluarga dia, dia shooping lain tempat, mahu beli bawang pun pergi itu Tesco, semua kedai tarak teriam dia".

Begitu sekali marahnya pengundi Cina kepada ADUN Hee yang keluar DAP menyokong BN.

Apa Cina tu kata lagi kat dia, saya tanya sepatah je, tetapi nak tunjuk marah punya pasal, macam-macam dia orang kata pada Hee, " Dapat duit juta-juta pun talak guna, semua rakyat talak suka sama dia, mahu makan kedai pun, olang talak peduli................................. panjang lagi yang dia orang kata kat Hee, maki hamun, mencarut pun ada.

Kebetulan tak berapa ramai pelanggan, semua pekerja Cina dan India mengerumi saya. Saya nak ganti satu tayar sahaja, tetapi semua pekerja termasuk yang jaga kaunter pun ikut sama buka tayar, angkat tayar, tukar dan pasang skru.

Saya dapat harga yang istimewa hari tu.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!