PRK DUN PENANTI : UMNO TIDAK MAHU DIMALUKAN SEKALI LAGI

Dicatat oleh MisbahulMunir Tuesday, May 19, 2009

Najib boleh cakap apa sahaja alasan untuk tidak bertanding. Rakyat tetap percaya, UMNO BN tidak berani bertanding kerana tidak mahu dimalukan sekali lagi. Alasan pembaziran tidak boleh diterima. Siapa yang membazir duit rakyat kalau bukan BN. BN boleh bertanding macam PR bertanding.

Perbelanjaan yang BN keluar sama juga macam PR keluar, deposit calon dan poster, perbelanjaan sepanjang tempoh kempen. Jangan rasuah pengundi dengan duit, jangan buat projek mee segera yang menelan belanja berjuta-juta, polis tidak perlu kerah seluruh anggota sehingga berbelas juta hangus untuk perbelanjaan polis, FRU, SB dan sebagainya.

Jangan upah petugas dengan bayaran tinggi, jangan upah samseng, jangan beli pengundi, jangan buat jamuan makan besar-besar, jangan libatkan jentera kerajaan, agensi kerajaan dan sebagainya untuk menganjurkan program sempena pilihanraya, jangan luluskan apa sahaja projek atau peruntukan sepanjang kempen.

Insya Allah kalau UMNO BN tidak buat semua itu, perbelanjaan pilihanraya tidak membazir. Biar SPR sahaja yang boleh guna peruntukkan untuk pilihanraya, cetak kertas undi, perbelanjaan pegawai dan petugas-petugas SPR sahaja.

UMNO tidak akan berbuat demikian, pasti kalah lagi teruk, berbuat demikian pun kalah juga di Permatang Pauh, Kuala Terenggganu, Bukit Selambau dan Bukit Gantang.

Pengalaman PAS bertanding dalam pilihanraya peringkat DUN paling tinggi pun tak sampai mencecah RM 100 ribu. Jadi, yang membazir adalah UMNO BN. Duit kerajaan diguna untuk kepentingan UMNO BN. Pilihanraya kecil yang lain sekalipun sebab kematian atau sebab hilang kelayakan sebagai ADUN seperti bangkrap dan disabitkan kesalahan jenayah, UMNO BN tetap akan membazirkan wang rakyat juga.

Kesimpulannya UMNO BN tidak letak calon sebab tidak mahu sekali lagi dimalukan oleh rakyat dan Pakatan Rakyat. Kali ini giliran UMNO BN akan kalah berterusan dalam pilihanraya kecil sehinggalah ke pilihanraya umum. Itu sebab UMNO BN begitu takut kalau DUN Perak dibubarkan.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!