Zambry Hanya Sebagai Penjaga Sementara (Caretaker)

Dicatat oleh MisbahulMunir Wednesday, May 13, 2009

Zambry Abdul Kadir hari ini enggan untuk memberikan jawapan yang jelas terhadap persoalan samada adakah beliau menteri besar yang sah, menyebabkan rakyat Perak keliru terkepung dengan lebih banyak soalan yang tak berjawab apabila krisis politik Perak menemui jalan buntunya.

Zambry tiba di bangunan kerajaan negeri pada jam 9.16am di dalam kereta Toyota Harrier. (Hipokrit betul, jual Toyota Camry yang dibeli dan digunakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat kerana kononnya kereta impot sedangkan beliau sendiri guna kereta Toyota Harrier). Beliau telah disambut oleh wartawan yang sudah berpeluh di pintu masuk bangunan yang berada di situ sejak dari jam 7 pagi.

Seperti yang dinyatakan semalam, keputusan yang diperolehi dari Mahkamah Rayuan semalam yang menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang menyatakan Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai MB yang sah dan memberikan hak Zambry untuk menjalankan tugasnya.

Persoalan kini, Zambry menjalankan tugas sebagai apa? Majlis Peguam semalam mentafsirkan penanggunhan perlaksanaan yang diperolehi oleh Zambry hanyalah sebagai seorang "penjaga sementara" dan dalamasa yang sama Nizar mendakwa beliau masih MB yang sah walau apapun penangguhan perlaksanaan yang wujud.

"Anda tidak sepatutnya menanya soalan itu. Anda patut menanya soalan itu kepada mahkamah," kata Zambry, yang nampaknya berang dengan soalan-soalan wartawan terhadap persoalan tersebut.

Zambry pada ketika itu keluar dari keretanya untuk mengizinkan jurugambar mengambil fotonya memasuki bangunan kerajaan negeri Perak.

Difahamkan Zambry akan mempengerusikan mesyuarat “exconya” dan akan mengadakan sidang akhbarnya pada sebelah tengaharinya.

Greenboc

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!