TINGKATKAN MUNAJAT DAN MANTAPKAN GERAK KERJA : PESURUHJAYA PAS PERAK

Dicatat oleh MisbahulMunir Friday, February 5, 2010



Pesuruhjaya PAS Perak hari ini mengingatkan kepada semua penggerak parti di seluruh peringkat agar meningkatkan hubungan dengan Allah agar diberi kemenangan dalam menghadapi pilihanraya yang akan datang.

Mengulas lanjut, beliau mengatakan kemenangan yang mutlak adalah milik Allah SWT. Sepertimana yang tertulis di dalam surah al-Nasr ketika mana Allah memberikan kemenangan kepada Nabi SAW dan tentera di dalam peristiwa Fathul Makkah dan juga kisah bagaimana Allah memberikan kerajaan yang hebat kepada Nabi Sulaiman A.S, kisah ini mengajar kita bagaimana kedua-dua nabi Allah ini ialah mereka yang rapat hubungannya dengan Allah. Tanpa hubungan yang baik dengan Allah SWT, selama-lamanya kita tidak akan diberikan kemenangan meskipun dengan gerak kerja yang amat tersusun (munazzamah).

Namun demikian, kata beliau lagi, para ’amilin juga seharusnya memantapkan gerak kerja dan persiapan untuk menghadapi pilihanraya yang bakal tiba. Hal ini amat bertepatan dengan sirah Nabi SAW yang bijak mengatur strategi menghadapi peperangan, contohnya di dalam Peperangan Ahzab yang menunjukkan kepentingan berstrategi dalam menghadapi musuh. Para ’amilin digesa agar mengamalkan wehdatul fikr (kesatuan pemikiran) dan wehdatul ’amal (kesatuan gerak kerja) dalam menjalankan gerak kerja dan mencapai matlamat (hadaf) yang sama iaitu menegakkan negara Islam.

Mengulas lanjut, beliau menambah, kekuatan taqarrub dengan Allah dan kekuatan gerak kerja akan terus memacu parti ke arah kemenangan mengikut landasan yang diredhai oleh Allah SWT. Di akhir ucapan, beliau mengingatkan para ’amilin PAS di Perak khususnya bahawa dalam situasi yang semakin memuncak ini, kita seharusnya lebih berwaspada dengan isu dan proaktif dalam memberikan penerangan kepada masyarakat.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!