SIDANG DUN PERAK

Dicatat oleh MisbahulMunir Thursday, November 13, 2008

KOS PENYELENGGARAAN KERETA EXCO PERAK PADA ZAMAN BN MENELAN BELANJA RM 1 JUTA LEBIH

IPOH : YB Nga Kor Ming memberitahu dewan pagi tadi bahawa Kerajaan BN dalam tempoh 2004- Mac 2008 telah berbelanja bagi menyelenggarakan kereta EXCO sebanyak 1.3 juta ringgit. Jumlah tersebut terlalu tinggi melebihi kos membeli kereta baru Toyota Camry 2.4 yang diura-urakan akan digunakan oleh EXCO. Dewan diberitahu kos kereta baru Toyota Camry 2.4 sebuah berharga RM 98 ribu x 10 EXCO bersamaam 980 ribu sahaja. Dewan juga diberitahu kos penyelengaraannya juga adalah jauh lebih murah, keselamatan lebih terjamin, lebih selesa dan lasak. Dewan juga dimaklumkan kenderaan Proton Perdana V6 yang diguna pakai oleh semua Ahli EXCO sering rosak, tergendala di pertengahan jalan, mudah remuk dan kemek bila berlaku kemalangan dan sebagainya. Walau bagaimanapun Kerajaan Negeri belum meluluskan lagi pertukaran kereta baru EXCO walaupun ada peruntukkan.

LADANG RAKYAT AKAN DIBUKA SEMULA

YB Jamaluddin memberitahu dewan Ladang Rakyat akan dibuka semula dan akan mengenal pasti tanah yang sesuai untuk melaksanakannya. Pada tahun ini sebanyak 3,545 hektar telah diberi kepada 1153 rakyat.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!