BN RAMPAS KUASA RAKYAT

Dicatat oleh MisbahulMunir Friday, February 6, 2009

Hari ini berlaku sejarah hitam dalam demokrasi di Perak apabila BN dengan cara haram membentuk kerajaan haram di Perak. Rakyat kesal dan kecewa dengan situasi politik seumpama ini. Rakyat hanya mahu mereka diberi mandat bagi memilih kerajaan baru setelah berlaku lompatan parti dengan cara yang begitu jijik dan jelik. Barangkali rakyat kurang marah kalau ADUN melompat ke parti lawan dengan kehendaknya sendiri, bukan dengan sogokan dan ugutan. Kita percaya ADUN-ADUN tersebut meninggalkan Pakatan Rakyat (PR) adalah melalui satu perancangan kotor dan jahat mereka. Melalui sumber-sumber yang boleh dipercayai, akuan bersumpah Fauzi Muda (bekas Ketua PKR Bahagian Ipoh Barat) dan pengakuan beberapa ADUN PKR di mana mereka ditawarkan jutaan ringgit sekiranya melompat ke pihak lawan.

Justeru itu, jalan yang paling adil mengikut Undang-undang Tubuh Negeri Perak ialah Pembubaran DUN. Kerajaan melalui Menteri Besar hendaklah menasihati Sultan mohon perkenan supaya DUN dibubarkan bagi membolehkan pilihanraya diadakan di seluruh negeri. Sekiranya tidak berlaku pembubaran, MB dan seluruh EXCO hendaklah meletakkan jawatan masing-masing bagi membolehkan kerajaan baru dibentuk, atau melalui usul undi tidak percaya di dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri atau sekiranya dalam tempoh enam bulan selepas sidang DUN yang terakhir, Dewan tidak juga bersidang, maka DUN hendaklah dibubarkan. Apabila Undang-undang diketepikan, akan berlakulah krisis perlembagaan yang panjang di Perak, dan rakyat akan hilang kepercayaan kepada undang-undang.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!