DATO' SERI HJ NIZAR, EXCO DAN ADUN PAKATAN RAKYAT HADIRI MAJLIS SANTAPAN DIRAJA

Dicatat oleh MisbahulMunir Sunday, February 15, 2009

Dato' Seri Hj Nizar dan seluruh EXCO dan ADUN Pakatan Rakyat tetap hadiri Majlis Santapan Beradat diIstana Iskandariyyah Kuala Kangsar sempena sambutan Jubli Perak pemerintahan Tuanku Sultan Azlan. Kehadiran dalam majlis tersebut adalah bukti bahawa Hj Nizar tidak derhaka kepada Sultan, beliau masih taat dan setia kepada Tuanku. BN dan UMNOlah penyebab utama krisis ini berlaku. Rakyat menuntut UMNO BN bertangungjawab dalam isu ini yang menyebabkan rakyat bangkit secara terbuka membantah tindakan Tuanku tidak memperkenan pembubaran DUN.

Kehadiran mereka mendapat perhatian orang ramai di masjid Ubudiyyah sejak Maghrib lagi. Di Istana Pegawai-pegawai kerajaan dan Istana juga turut menyambut kehadiran mereka, dari reaksi dan bahasa badan yang ditunjukkan, mereka semua sebenrnya bersimpati dengan Dato' Seri Hj Nizar. Hj Nizar menunjukkan keterbukaan dan jiwa lapangnya, walaupun ditempatkan di meja yang jauh dari meja tetamu-tetamu kenamaan, beliau bangkit bersalaman dengan semua tetamu-tetamu kenamaan termasuk Menteri-menteri Kabinet dan semua EXCO kerajaan BN yang baru. Hj Nizar tidak sedikit pun kekok berbuat demikian, bayangkan kalau betul beliau derhaka kepada Sultan sebagaimana tohmahan media UMNO BN, sanggupkah beliau hadir di majlis tersebut, kalaupun hadir sudah tentulah dia tidak sanggup atau kekok berhadapan dengan orang ramai.

3 ADUN Pakatan Rakyat yang melompat keluar parti, sehingga sekarang mereka tidak berani keluar berdepan dengan rakyat di DUN masing-masing. Sebabnya kita boleh fikir sendiri sebenarnya. Mereka tidak berani berdepan dengan rakyat kerana mereka tahu, pengkhianatan yang mereka lakukan terhadap undi rakyat menyebabkan rakyat marah kepada mereka. Kalau mereka dipihak yang benar, tampillah bersemuka dengan rakyat, jelaskan kepada rakyat mengapa mereka mengambil langkah meninggalkan Pakatan Rakyat.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!