SALAH GUNA KUASA OSMAN JAILU DILAPOR KE SPRM IPOH

Dicatat oleh MisbahulMunir Friday, March 27, 2009

YB Khalil Idham Lim (Adun Titi Serong) telah membuat laporan salah guna kuasa YB Osman Jailu (ADUN Changkat Jering) di pejabat SPRM Ipoh. Beliau diiringi 15 orang penyokong Pakatan Rakyat Perak. Dalam laporan tersebut, Khalil meminta SPRM menyiasat Osman sewaktu menjawat EXCO Pelancongan Kerajaan Pakatan Rakyat terhadap tindakannya melantik isteri kedua beliau (Puan Noraini bt. Samat) sebagai Pengurus Besar Perak Tourism Sdn Bhd dalam satu mesyuarat yang beliau sebagai pengerusi.

Beliau juga melantik dirinya sendiri sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah syarikat tersebut dan bertindak sebagai penanda tangan akaun semasa syarikat. Menurutnya, perkara ini jelas bercanggah dengan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak Fasal XVI (8) yang EXCO tidak boleh terlibat dan mengambil bahagian dalam apa-apa pertukangan (Trade).

Ditanya mengapa sewaktu kerajaan Pakatan Rakyat berkuasa tidak dibuat laporan kepada SPRM. Menurutnya perkara ini baru disedari daripada sumber-sumber yang dipercayai.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!