MELAWAT MANGSA ROMPAKAN DAN BUNUH DI BAGAN DATOH

Dicatat oleh MisbahulMunir Friday, December 25, 2009

Pagi semalam saya bersama Muhammad K.Y Tiang (bekas pegawai khas Hj Nizar), beberapa pimpinan PAS Kawasan dan Cawangan melawat keluarga mangsa rompakan dan bunuh di Sungai Tiang Tengah, Bagan Datoh. Rumah mangsa tidak jauh dari kampung halaman saya di Sungai Tiang Darat. Kebetulan salah seorang anak mangsa adalah anak murid saya sewaktu mengajar di Sekolah Menengah Tun Abdul Razak Selekoh. Kejadian berlaku di Kedai Chin Lee, Sg. Tiang Tengah jam 10 pagi 23hb Januari.

Mangsa (Ah Kaw @ Chin Lee) di tetak lehernya dengan parang dan mati sewaktu dikejarkan ke klinik kerajaan yang berhampiran. Semasa kejadian hanya mangsa dan isteri sahaja berada di kedai yang juga rumah kediamannya. Suspek berupa dua orang pemuda India yang menunggang motor. Polis masih menyiasat kejadian ini.Sebagai tanda simpati dan prihatin, sedikit sumbangan telah dihulurkan kepada isteri mangsa yang kelihatan masih bersedih dan trauma dengan kejadian itu. Mayat mangsa ketika itu masih lagi dibedah siasat di Hospital Teluk Intan.

Kesempatan berada di Sungai Tiang, saya sempat melawat penyokong-penyokong PAS dari kaum Cina di Bagan Sungai Tiang. Sokongan mereka kepada PAS tetap utuh dan berazam akan memastikan PAS akan dapat sokongan besar dari kalangan masyarakat Cina yang sudah hilang kepercayaan kepada BN dan MCA yang sedang berpecah belah.



Dalam perjalanan pulang, saya sempat singgah melawat mangsa pecah rumah di kampung saya sendiri di Sungai Tiang Darat. Kejadian berlaku seminggu sebelum rompakan dan bunuh di Sungai Tiang Tengah. Kejadian pecah rumah dan curi berlaku ketika seisi keluarga sedang menonton tv di tingkat atas. Mereka hanya menyedari setelah salah seorang ahli keluarga balek rumah lewat malam.

Kejadian rompakan dan pecah di rumah di kampung berhampiran selang seminggu wajar diberi perhatian serius oleh pihak keselamatan. Mereka hendaklah lebih peka dengan kejadian ini. Sementara JKKK di kampung hendaklah menubuhkan team kawalan kampung di kampung masing-masing.


About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!