MB Nizar buat kejutan di Pakistan

Dicatat oleh MisbahulMunir Tuesday, October 28, 2008


MB Perak, Nizar, turut meluangkan masa dengan berjalan-jalan di bazar awam untuk membeli belah dan sempat menjamu selera di tempat awam bersama rakyat Pakistan kelas bawahan.

Keadaan ini cukup mengejutkan pemimpin gerakan Islam yang lain, kerana tidak ada dalam dunia hari ini, pemimpin besar sanggup membeli belah di tempat-tempat awam melainkan di shoping kompleks yang exklusif.

Mereka juga terkejut MB Perak datang ke Pakistan tanpa pengawal-pengawal peribadi ataupun diiringi oleh pasukan keselamatan.

Mereka juga lebih terkejut bila diberitahu bahawa MB Perak menaiki pesawat kelas ekonomi ke Pakistan.

MB Perak telah menjadi tumpuan semua perwakilan gerakan Islam dunia. Ucapannya mendapat sambutan gemuruh oleh lebih 500 ribu rakyat yang berhimpun sejak 23hb lagi.

Apatah lagi apabila ucapannya di selang seli dgn bahasa Urdu.Laungan Takbir kedengaran mengiringi ucapannya.

Biliknya di hotel sentiasa dikunjungi oleh pemimpin-pemimpin gerakan Islam dunia untuk bertukar-tukar fikiran dan pengalaman.

Mereka terpesona bagaimana PAS sebagai kumpulan yang minoriti tetapi MBnya berjaya dilantik dari kalangan PAS.

Perbincangan lebih berkisar hubungan dua hala antara gerakan Islam Malaysia dgn gerakan Islam di tempat mereka dalam bidang kerjasama dakwah dan juga kerjasama ekonomi.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!