Penghormatan untuk MB Nizar semasa di Pakistan

Dicatat oleh MisbahulMunir Tuesday, October 28, 2008



MB Perak dan seluruh pemimpin gerakan Islam dunia turut diraikan oleh Ketua Menteri Negeri Punjab di kediaman rasmi beliau.

MB Perak diberi penghormatan menyampaikan ucapan mewakili semua tokoh-tokoh Islam yg lain.



Dalam ucapannya beliau mengucapkan tahniah kepada Qadhi Husein (Amir jamiat Islami Pakistan) yang berjaya menganjurkan Ijtima Am dan Berjaya menghimpunkan tokoh-tokoh gerakan Islam sedunia.

Nizar mengajak supaya Islam dijadikan alternative yang terbaik bagi menerajui perubahan kea rah merealisasikan Islam.

“Pakistan yg majoriti rakyatnya beragama Islam mestilah menjadi penggerak serta pelopor ke arah itu, kerana Pakistan lah antara yang melahirkan tokoh-tokoh Islam bertaraf dunia seperti Maududi, Kursyid Ahmad dan sebagainya, dan Jamiat Islami juga lah yg berjaya mempengaruhi tertubuhnya gerakan Islam di tempat lain seperti Malaysia,” jelas Nizar dalam ucapannya.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!