RAKYAT BUKIT GANTANG KEHILANGAN WAKIL PARLIMENNYA YANG CUKUP WIBAWA

Dicatat oleh MisbahulMunir Tuesday, February 10, 2009

Saya menggantikan Allahyarham Hj Roslan Shahrom di Majlis Bacaan Yaasin dan Solat Hajat di Surau Batu 6, Changkat Jering. Allahyarham sepatutnya menyampaikan ucapan pada majlis tersebut. Oleh kerana pemergiannya ke alam baqa' saya diminta oleh pegawai Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Bukit Gantang menggantikan tempat Allahyarham. Dalam ucapan pengerusi majlis, beliau menjelaskan bahawa Allahyarham seorang yang cukup disenangi oleh semua lapisan rakyat di Bukit Gantang, seorang yang gigih, cukup wibawa, mudah mesra, tidak sombong, gayanya yang bersahaja, sering memberi khidmat rawatan As Syifa' secara sukarela dan mudah diajak ke setiap program samada yang formal atau yang tidak formal. Perwatakan yang sebeginilah menyebabkan Allahyarham cukup disenangi dfan diterima oleh rakyat Bukit Gantang walaupun bukan anak jati Bukit Gantang.

Rakyat Bukit Gantang kehilangan wakilnya yang cukup berkaliber. Sewaktu minum, mereka menyatakan hasrat supaya calon pengantinya yang akan dipilih oleh PAS Pusat hendaklah calon yang mempunyai ciri-ciri seumpama itu, walau bagaimanapun PAS Bukit Gantang bersedia menerima siapa sahaja calon yang akan diputuskan oleh pimpinan tertinggi parti.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!