CALON PAS & CALON BN BERTEMBUNG DI MASJID SIMPANG

Dicatat oleh MisbahulMunir Monday, March 30, 2009

Kempen pilihanraya sudah mulai rancak, masing-masing calon sudah pasti akan guna kesempatan terbaik untuk bertemu rakyat. Tidak ketinggalan masjid juga tempat terbaik bertemu dengan rakyat. Tidak ada apa salahnya baik calon PAS mahupun calon BN menggunakannya bagi memperkenalkan diri kepada rakyat.

Semalam, calon PAS bertembung dengan calon BN di masjid Simpang. Sebagaimana amalan biasa sebelum ini, apabila Hj Nizar berjamaah di mana-mana masjid di Perak, Imam bertugas ketika itu akan memberi peluang kepada Hj Nizar menjadi imam dan memberi sedikit tazkirah. Peluang ini juga diberikan oleh imam bertugas untuk Hj Nizar mengimami solat. Dan Hj Nizar tampil ke hadapan mengimami solat yang makmumnya calon BN, Tim. Presiden UMNO yang baru, Zambry Kadir dan lain-lain ahli Jamaah.

Setelah selesai wirid dan doa, UMNO pula menganjurkan Solat Hajat yang diimami oleh Imam mereka sendiri. Dan Hj Nizar turut menjadi makmum tanpa sebarang masalah. Selepas itu, Imam bertugas ingin memberi peluang Hj Nizar memberi sedikit tazkirah untuk memberi tafsiran ayat yang dibaca dalam rakaat pertama, tetapi dibantah oleh UMNO yang ada di masjid tersebut, demi menjaga keharmanonian, Hj Nizar tidak bangun memberi tazkirah sebaliknya bersetuju sama-sama membaca Yaasin sehinggalah selesai.

Tuduhan yang dilemparkan oleh Zambry dalam kenyataan akhbarnya yang kononnya Hj Nizar merampas tugas Imam adalah tidak betul. Hj Nizar mengimami solat kerana diminta oleh Imam bertugas, dan beliau juga menjadi makmum solat Hajat anjuran UMNO yang diimami oleh Imam UMNO. Hj Nizar tidak memberi tazkirah setelah diberi peluang oleh Imam bertugas kerana menghormati bantahan dari UMNO. Ini cerita yang sebenar. Pada saya sepatutnya dua-dua diberi peluang jadi Imam, Maghrib Hj Nizar jadi Imam, Isya' Ismail Shafian pula jadi Imam. Begitu juga tazkirah, lepas Hj Nizar bagi tazkirah, bagi peluang pula Ismail Shafian beri tazkirah. pendengar nilai sendiri tazkirah yang disampaikan. Itu baru demokrasi namanya.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!