EHYA' RAMADAHAN DI BAGAN DATOH

Dicatat oleh MisbahulMunir Monday, August 16, 2010




Program Ehya' Ramdhan telah bermula di DUN Rungkup sejak awal Ramdahan lagi. Semalam Muslimat menganjurkan Majlis Tadarus Al Quran di Markaz DUN Rungkup. Kehadiran amat menggalakan sekali. Saya diberi peluang menyampaikan tazkirah serta merasmikannya. Kesempatan itu juga beberapa kaum ibu yang memerlukan telah diberi sumbangan hamper berupa beras dan barang dapor yang lain.

Sebagaimana tahun-tahun lepas, PAS Kawasan Bagan Datoh turut menyediakan bubur lambuk untuk diagihkan kepada orang ramai sebagai hidangan berbuka puasa. Sambutannya cukup menggalakkan, beberapa tahun dulu petugas-petugas PAS setiap petang pergi ke bazar-bazar Ramadhan untuk mengagih-agihkan kepada orang ramai, tetapi sekarang orang ramai sendiri pergi ke markaz untuk mendapatkan bubur lambuk, sebelum asar lagi bubur lambuk dah habis.

Program iftar bersama rakyat turut diadakan di beberapa masjid, surau dan markaz di seluruh kampung di Rungkup. Manakala program tetap PAS kawasan diadakan setiap malam Sabtu di markaz PAS Selekoh. Program bermula dengan buka puasa, solat maghrib/Isya dan Tarwaikh serta tazkirah selepas tarawikh.

Selain itu, ratusan fakir miskin, anak yatim dan ibu tunggal bakal menerima hamper aidil fitri hasil usaha daripada PAS Kawasan Bagan Datoh.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!