PAS TURUN BERBUKA BERSAMA RAKYAT

Dicatat oleh MisbahulMunir Tuesday, August 17, 2010



Semalam saya sempat menyertai majlis berbuka puasa di Masjid Rungkup Kecil bersama orang kampung, rombongan Jamaah Tabligh yang sedang berkampung di situ dan beberapa pimpinan Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh. More berbuka puasa semalam dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh. Al Fadhil Ustaz Khairi Jamaluddin turut menyampaikan tazkirah Ramadhan selepas solat Sunat Tarawikh.

Sempena majlis berbuka puasa semalam, beberapa buah masjid lain yang berhampiran turut diberi sumbangan hamper untuk masjid-masjid menyediakan jamuan ringan selepas tarawikh. Masyarakat setempat menyambut baik usaha PAS Bagan Datoh dalam merapatkan hubungan ukhuwah melalui majlis seumpana itu, mereka dapat berbuka bersama, bertahlil, solat dan seterusnya mendengar tazkirah ringkas mengenai kelebihan Ramadhan.

Selepas berbuka semalam, saya sempat menziarahi mangsa kebakaran Sdr. Amran bin Mat Sudin di Kampung Sungai Burong dan menyampaikan sedikit sumbangan bagi meringankan beban. Kebakaran berlaku dua tiga hari sebelum ini. Ia melibatkan sebuah rumah yang terbakar hangus tanpa dapat diselamatkan harta benda. Tidak ada seorangpun yang terkorban dalam kebakaran tersebut. Kejadiannya disedari oleh tuan rumah dan isteri, tetapi mereka tidak mampu berbuat apa-apa kerana kejadian itu berlaku sekelip mata. Bomba pula berjauhan, yang ada bomba sukarela dari pekan Bagan Datoh yang tidak mempunyai alat yang mencukupi untuk memadamkan api.

About Me

My photo
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, YDP Kawasan Bagan Datoh, Setiausaha Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Ahlan wa Sahlan

Selamat berkunjung ke blog saya ini. Diharapkan blog ini akan menjadi satu saluran untuk menyatakan yang benar dan tepat tentang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak bagi menjawab segalan tohmahan oleh musuh-musuh yang sentiasa mahu memesongkan kepercayaan rakyat dan bertujuan jahat.

Sebagai Setiausaha Politik kepada MB Perak, saya mengharapkan dapat berkongsi maklumat dan mendapat feedback berguna dari para pengunjung sekalian.Terima kasih




    Ruku'lah Bersama-sama Orang Yang Ruku' - Bukan Merokok!